Welpen

Leeftijd 7 tot 11 jaar

Helaas hebben we momenteel een ledenstop bij onze welpengroep.
U zoon en/of dochter kan zich wel aanmelden en komt dan op een wachtlijst te staan.
Als er weer plaats is bij onze groep  zullen wij contact met u opnemen.

Welpen beleven op scouting elke week een ander jungleavontuur met hoofdpersonen Mowgli en Shanti.

Door hun ogen kunnen de welpen de jungle leren kennen en ondernemen ze spannende activiteiten. Ook maken de welpen kennis met veel jungledieren, zoals Bagheera, Shere khan, Baloe, Raksha, Vader wolf, Akela, Broer Wolf, Oe, Kaa, Mang, Jacala, Ikki Rikki Taki, Chil, Marala, Malchi en Tabaqui.

Tijdens de opkomsten doen de welpen verschillende activiteiten waarmee ze spelenderwijs allerlei scoutingactiviteiten opdoen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt met de activiteitengebieden.

Er bestaan 8 activiteitengebieden, te weten:

>Talaab poel (buitenleven)                                 > Guha grotten (expressie)
> Emaarate ruïne (internationaal)                      > Raadsrots (identiteit)
> Khaali Jagah vlakte (sport en spel)               > Haveli (samenleving)
> Wolvenhol (veilig en gezond)                          > Nishaani plaats (uitdagende scoutingtechnieken)

Je bent er voor elkaar en leert dat je samen meer bereikt dan alleen.
Elke horde is verdeeld in nesten, groepjes van ongeveer 6 welpen, die elk een gids en helper hebben. Dat zijn meestal de oudere welpen die de jongere welpen kunnen helpen
Alle nieuwe welpen worden geïnstalleerd om zo opgenomen te worden bij de horde.
Tijdens de installatie zeg je de welpenwet op en beloof je een goede welp te zijn.
Na de installatie mag je de groene blouse met insignes en de groepsdas dragen.

Iedere scoutingjaar wordt afgesloten met een zomerkamp. We gaan dan naar een andere scoutinglocatie, waar we enkele dagen verblijven.

Vind je het leuk om een keer te kijken, dan ben je van harte welkom op onze bijeenkomsten.

Wil je nog meer informatie over de welpen neem dan contact op met de teamleidster.

Opkomsttijd:

Iedere vrijdag* van 18:00u tot 19:30u

Leiding welpen:

* Met uitzondering van de  feestdagen en enkele  vakanties