Lid worden

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Al vanaf 5 jaar is er bij Scouting heel veel te beleven. Hoe ouder je bent, hoe groter en uitdagender het avontuur!

Onze vereniging staat altijd open voor nieuwe leden in alle leeftijdscategorieën! Hoe gaat het lid worden in zijn werk en wat komt er allemaal bij kijken? Lees snel verder en wie weet kunnen we jou snel begroeten bij onze vereniging!

Is Scouting wat voor jou?

Je kunt vrijblijvend 4 keer meedraaien met de leeftijdsgroep waarbij je lid zult worden. Als je dan besluit dat Scouting wat voor je is, kun je daarna lid worden. Voor het meedraaien , moet je jezelf wel even opgeven. Dit kan bij het secretariaat.

Scouting is wat voor mij! Hoe word ik lid?
Na het meedraaien heb je besloten dat scouting echt iets is voor jou! Je kunt via de leiding een inschrijfformulier bemachtigen. Deze moet volledig ingevuld bij de leiding/secretaris ingeleverd worden.

Scoutfit.
Ieder lid van Scouting is te herkennen aan zijn of haar blouse in de bekende groene, beige of rode kleur. Iedereen bij scouting draagt een Scoutfit.

Een uniform is te koop bij de ScoutShop, de dichtstbijzijnde Scoutshop is in Sittard. Voor informatie (en een eventuele bestelling) kun je daar terecht. Ook is het mogelijk te bestellen op de website van de Scoutshop.

Bij onze vereniging hebben we ook gebruikte scoutfits liggen in allerlei maten. Neem even contact op met de leiding om te kijken of er nog eentje in jouw maat ligt.

Contributie.
Scouting is voor iedereen, daarom proberen we de kosten zo laag mogelijk te houden.

De contributie staat los van een eventuele bijdrage aan speciale activiteiten en ook los van het zomerkamp. Via de leiding wordt je op de hoogte gehouden van alle kosten omtrent speciale activiteiten. Het is uiteraard nooit verplicht om aan deze speciale activiteiten mee te doen.

De contributie vanaf 2022 is:

Bevers€132,50
Welpen€132,50
Scouts€140,-
Explorers€140,-
Roverscouts€115,00
Plusscouts€60,00

Stichting Leergeld zet zich in voor schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met minimale financiële middelen, die vanwege gebrek aan financiële middelen niet mee kunnen doen met hun leeftijdgenootjes.

Ouders of verzorgers van deze kinderen kunnen een beroep doen op hulp van een lokale stichting Leergeld indien zij bepaalde binnen- of buitenschoolse activiteiten voor hun kinderen niet kunnen betalen.

Hebt u vragen over de contributie of Stichting Leergeld? Dan kunt u contact opnemen met de penningmeester.

Afmelden
Als je van Scouting af wilt, dan moet je dit schriftelijk opzeggen bij het secretariaat vóór de start van het nieuwe seizoen.