Plusscouts

PLUSSCOUTS (23+)

Plusscouts zijn volwassen scouts die Scouting Jeanne d’Arc Susteren ondersteunen, maar ook hun eigen activiteiten organiseren

Wat doen de Plusscouts?

De Plusscouts maken samen een jaarplanning en komen gemiddeld 1 x per 2 maanden samen. Dit kan afwisselend op een vrijdag, zaterdag of zondag zijn. Geheel afhankelijk van het programma.

Het programma wordt door de leden zelf bedacht en uitgevoerd en kan variëren van een gezellige avond bij het kampvuur tot het klimmen in een klimpark, workshop koken, een eigen pub quiz enz. De mogelijkheden zijn nagenoeg onbeperkt! Daarnaast worden de Plusscouts regelmatig gevraagd te helpen en assisteren bij groepsactiviteiten en zomerkampen.

Voor wie zijn de Plusscouts?

Iedereen die volwassen is en betrokken wil zijn/blijven bij Scouting kan zich aanmelden als plusscout. Ook volwassen die nog nooit lid zijn geweest van Scouting kunnen plusscout worden. Plusscouts zijn over het algemeen ouder dan 23 jaar, maar uitzonderingen zijn mogelijk. Vaak blijven leden die wel aan de groep verbonden willen blijven, maar even wat minder tijd hebben, lid als plusscout.

Ook ouders van jeugdleden of vrienden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij een activiteit kunnen plusscout worden. Zo help je Scouting Jeanne d’arc en krijg je er een gezellige vriendengroep voor terug.

Je hoort er bij!

Als plusscout hoor je er echt bij! Je bent lid van Scouting Jeanne d’arc, hebt de rechten van een buitengewoon lid van Scouting Nederland. Je ontvangt dus ook de landelijke ledenbladen, kan deelnemen aan regionale en landelijke Scouting-activiteiten en je zult uitgenodigd worden voor de grotere groepsactiviteiten van onze vereniging.
Binnen onze scoutinggroep hebben de Plusscouts, één afgevaardigde met stemrecht in de groepsraad.(voorzitter van de plusscouts)

Voorzitter van de Plusscouts is:
Jolanda Hoogakker

Voor alle vragen over de Plusscouts, het programma en de opkomsten kun je contact opnemen met Jolanda via het secretariaat à secretaris@scoutingjeannedarc.nl