Scouts

Leeftijd 11 t/m 15 jaar Scouts

Welkom op de pagina van de scouts.

Deze speltak bestaat uit jongeren in de leeftijd van 11 t/m 15 jaar.

De scouts draaien op vrijdagavond van 20.00 tot 22.00 uur.
Naast de wekelijkse opkomsten worden er weekenden en activiteiten georganiseerd en als hoogtepunt het kamp van één week in de zomervakantie.

De scouts hebben, in tegenstelling tot de jongere speltakken, geen centraal thema. In het programma aanbod wordt gewerkt met verschillende activiteitengebieden. Deze gebieden zorgen voor afwisseling en veel uitdagingen. Denk aan buiten koken op vuur, een smokkelspel in het bos en het opzetten van een tent.

Vergeet het pionieren niet! Je kunt er ontzettend veel leuke dingen mee bouwen. Stap voor stap leer je zelf dingen bouwen zodat je op zomerkamp of op scoutingwedstrijden met zijn allen een eigen onderkomen in elkaar kunt zetten. Torens, boomhutten, je eigen keuken of touwbruggen, je kunt het zo gek niet bedenken of je krijgt het voor elkaar met pionieren.

Natuurlijk leer je ook allerlei andere scoutingtechnieken, zoals kaart lezen, zorgen voor de natuur, kompas schieten en andere routetechnieken.

In ploegen leren scouts hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en om samen te werken. Er is ruimte voor iedere scout om zijn/haar eigen talenten te ontwikkelen en op een avontuurlijke manier grenzen te verleggen.

Interesse om met ons mee te komen doen? Kom gerust eens kijken op de vrijdagavond!

Opkomsttijd: vrijdagavond van 20:00 tot 22:00uur

Contact met de scoutsleiding : scouts.susteren@gmail.com

Leiding:

• Kristel van de Ven